Поради викладачам

ЯК НАЛАГОДИТИ ТЕПЛІ СТОСУНКИ З ДІТЬМИ

 

   Скажіть дитині, що хочете з нею поговорити і з запропонуйте їй самій обрати для цього слушний момент. Попередьте, що вам знадобиться, наприклад, одна година. Нехай вона сама обере час, вимагайте лише одного: щоб нічого не ставало на заваді. Так ви одразу покажете їй, що бесіда набагато важливіша від інших повсякденних справ. Будьте готові до того, що вона почне вперто відмовлятися, але все одно наполягайте на своєму.

   Сядьте перед дитиною і зверніться до неї з проханням уважно дивитися вам у вічі. Одразу попередьте, що не буде нотацій. Скажіть, що понад усе хочете порозумітися і стати її другом. А потім зверніться з проханням пояснити, чому, на ваш погляд, у вас не складаються стосунки. Налаштуйтеся на відвертість. Чудес не чекайте, але перш за все намагайтеся сприймати слова дитини без якихось умов.

   Не читайте лекцій, не лютіться. Не показуйте свого гніву, якщо почуєте щось таке, що вважаєте помилкою або навіть правопорушенням. Пам’ятайте, що ця розмова - про дитину , а не про вас – варто говорити про те, якими ви були в дитинстві. Коли дитина розповідає відверто, ви слухаєте саме життя, причому „з перших вуст”- згодні ви з тим, що говориться, чи ні. Нехай дитина вас звинуватить у всьому світі. Навіть якщо її слова несправедливі, це краще, ніж між вами лежатиме прірва замовчування. Так ви хоча б дозволите їй скинути тягар переживань!

   Після того, як уважно вислухали дитину, скажіть, що ви багато що зрозуміли завдяки відвертій розмові – бо не вмієте читати думки. Не бійтеся попросити вибачення, якщо в якихось ситуаціях були не зовсім праві - від цього батьківський авторитет не тільки не зменшиться, а, навпаки, зміцниться.

Проблеми, що виникають між нами та нашими дітьми, мають глибоке коріння. Варто згадати себе в цьому ж віці та свої стосунки з батьками. Можливо , це дасть відповідь, чому син чи донька поводиться саме так, а не інакше.

 

Поради викладачам, які працюють з девіантними підлітками:

·запитуйте їхню думку;

·давайте їм відчути себе прийнятим ;

·вислуховуйте їх;

·запитуйте їх про них самих;

·дозволяйте робити помилки;

·допомагайте їм вчитися на власних помилках;

·створюйте безпечні та відкриті взаємовідносини;

·розмовляйте з ними відкрито;

·під час розмови дивіться їм в очі;

·будьте чесними;

·займайтеся їхніми проблемами та конфліктами до то, як вони стануть великими;

·дякуйте їм;

·радьтеся з ними;

·будьте доброзичливими з ними;

·розділяйте з ними їх радість та хвилювання;

·вітайте їх позитивні позиції;

·часто і невимушено говоріть їм компліменти;

·прощайте їх;

·завжди давайте їм ще один шанс;

·вислуховуйте їх розповіді та історії;

·скажіть їм, що ви готові їх вислухати завжди;

·дайте їм зрозуміти, що ви поруч завжди;

·називайте їх тільки на ім’я;

·запитуйте в них про що вони мріють, заохочуйте їх, вірте їм;

·допоможіть їм повірити в себе.

 

Правила поведінки класного керівника на батьківських зборах

  1. Необхідно зняти власне напруження і тривогу перед зустріччю з батьками.
  2. Тоном, голосом, інтонацією, жестами та іншими засобами дайте батькам відчути вашу повагу до них.
  3. Постарайтеся зрозуміти батьків, правильно визначте проблеми, що хвилюють їх найбільше.
  4. Розмовляти з батьками потрібно спокійно й доброзичливо. Важливо, щоб батьки пішли додому із вірою у свою дитину.
  5. Результатом вашої спільної роботи на зборах має стати впевненість батьків у тому, що у вихованні дітей вони завжди можуть розраховувати на вашу підтримку.

 Рекомендації для зняття тривоги і напруги:

1.Ляжте на спину або сядьте на стілець, що підтримує вашу спину.

2.Закрийте очі й постарайтеся відгородитися від усіх звуків. Думайте лише про вправу.

3.Думайте про вашу голову. Відчувайте, як мускули у вашій лобовій частині розслаблюються. Розгладьте зморшки, розслабте повіки, рот. Дайте можливість язику лежати вільно на нижній щелепі. Починайте дихати глибоко.

4.Розслабте ваші плечі, дайте рукам свободу.

5.Розслабте шию, знайдіть зручне положення для голови.

6.Думайте про вашу ліву руку. Напружте її, потім розслабте. Повторіть рух. Сконцентруйте напруження від плеча до пальців. Дозвольте будь-якому напруженню в руці піти через пальці. Розслабте руку.

7.Зробіть те ж саме із правою рукою.

8.Думайте про свою ліву ногу від стегна до коліна, від коліна до кінчиків пальців. Напружте ногу, розслабте. Напружте сильніше й розслабте так повільно, як тільки зможете. Дайте будь-якому напруженню в нозі піти через пальці. Розслабте ногу.

9.Проробіть те саме із правою ногою.

10.прислухайтеся тепер до будь-якого звука у вашому тілі – вашого подиху, вашого серцебиття, вашого шлунка. Виберіть один зі звуків і зосередьтеся на ньому. Виберіть один звук і зосередьтеся на ньому. Проженіть інші думки з голови.

11.Через 2-3 хвилини повільно розкрийте очі. Сядьте прямо й потягніть ноги.